بلاگ

شیرین شاطرزاده
11 خرداد, 1398
آموزش-تعاریف بدون دیدگاه

همه چیز درباره پلتفرم‌های فریلنسری

فریلنسری امروزه خواهان زیادی دارد. مواردی مانند انعطاف‌پذیری ساعت‌های کاری و داشتن کسب‌وکار شخصی باعث می‌شود که افراد بسیاری با مهارت‌های مختلف، این سبک کاری را برای خود انتخاب کنند. از سوی دیگر شرکت‌هایی هستند که ترجیح می‌دهند برخی پروژه‌های خود را برون‌سپاری کرده و به فریلنسرها بسپارند. پلتفرم‌های فریلنسری فضایی هستند که ارتباط گرفتن این کارفرما و فریلنسر را فراهم می‌کنند.

هدف پلتفرم‌های فریلنسری چیست؟

بیزنس‌ها در هرجای دنیا می‌توانند از پلتفرم‌های فریلنسری برای استخدام نیروهای کار موقت استفاده کنند. پلتفرم‌های فریلنسری به فریلنسرها اجازه می‌دهند تا یک پروفایل حرفه‌ای برای خود درست کنند و نمونه‌کارهای خود را در آن به نمایش بگذارند. شرکت‌ها نیز می‌توانند در این پلتفرم‌ها در فهرست فریلنسرها جست‌وجو کنند و با شخص مورد نظر خود براساس تجربه، مهارت و سایر معیارهای لازم ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب این پلتفرم‌ها همزمان نقش یک پلتفرم استخدامی، بازار استعدادیابی و فضای ارتباطی کاری را ایفا می‌کنند.

پلتفرم‌های فریلنسینگ چه ویژگی‌هایی دارند؟

امکان تعیین لیستی از نامزدها: کارفرماها می‌توانند به پروفایل فریلنسرها دسترسی داشته باشند، استعدادهای آن‌ها را ببینند و بازخورد کافرماهای قبلی را درباره تجربه کار کردن با آن فریلنسر بخوانند.

کنترل کیفیت: پرداخت هزینه پروژه از طریق پلتفرم تنها زمانی انجام می‌شود که کارفرما رضایت خود را از کیفیت کار انجام شده اعلام کند.

امتیاز دادن به فریلنسرها: معمولاً پلتفرم‌های فریلنسری دارای یک سیستم امتیازدهی به فریلنسرها هستند. بدین ترتیب فریلنسرهای برتر شانس بیشتری برای یافتن کارفرما خواهند داشت و یک فضای رقابتی میان کاربران فریلنسر پلتفرم به وجود می‌آید و آن‌ها تلاش می‌کنند کیفیت کار خود را بهبود دهند.

 

مزایای یک پلتفرم فریلنسری برای فریلنسرها چیست؟

کسب تجربه: شما مهارت‌های لازم برای شروع فریلنسینگ را دارید اما در دنیای فریلنسرها تازه وارد هستید و هنوز تجربه کافی برای راه اندازی یک وبسایت شخصی و جلب مشتری را ندارید. پلتفرم‌های فریلنسری به شما این امکان را می‌دهند تا تجربه کسب کنید و به تدریج یک مجموعه کامل از نمونه کارهای خوب و باکیفیت بسازید. همچنین این پلتفرم‌ها باعث می‌شوند تا شما تجربه کار کردن با کارفرماهای متفاوت را با حضور یک ناظر (تیم ناظر بر پلتفرم) به دست آورید.

ضمانت پرداخت:‌ پلتفرم‌های فریلنسینگ در قرارداد بستن میان کارفرما و فریلنسر نظارت می‌کنند. این نظارت باعث می‌شود که پرداخت دستمزد شما پس از اتمام پروژه تضمین شده باشد و به دام قرارداهای قلابی نیوفتید. در این پلتفرم‌ها مبلغی به عنوان پیش‌پرداخت از کارفرما گرفته می‌شود و این مبلغ تا اتمام کار توسط فریلنسر در پلتفرم باقی می‌ماند.

فضای کاری بسیار وسیع: شاید مهم‌ترین مزیت استفاده از یک پلتفرم فریلنسینگ در وسعت فضای کاری شما باشد. اگر در ابتدای کار بخواهید به صورت شخصی برای یافتن پروژه اقدام کنید احتمالاً به تعدادی کارفرمای معدود محلی خواهید رسید.

پلتفرم‌های فریلنسری به شما این امکان را می‌دهند تا بدون صرف وقت و هزینه، کارفرماهایی از سراسر نقاط کشور را بیابید. در مورد سایت‌های فریلنسینگ بزرگ مانند Fiver و Freelancer این فضای کاری تنها محدود به یک کشور نمی‌شود و ابعاد بین‌المللی دارد.

 

مزیت‌های پلتفرم اینفوگرامر

اینفوگرامر نیز یک پلتفرم فریلنسری است که فرایند تعریف پروژه و ایجاد قرارداد میان کارفرما و فریلنسر را تسهیل می‌کند. اینفوگرامر ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به پلتفرم‌های مشابه، منحصر به فرد می‌سازد:

انجام پروژه با کیفیت بالا و هزینه مقرون به صرفه
بسیاری کارفرماها امکان برون‌سپاری پروژه خود با تعرفه‌های بسیار بالا را ندارند. از سوی دیگر تعرفه‌های معمول برای انجام پروژه‌های محتوای دیداری معمولا بسیار بالاست. در اینفوگرامر، پروژه‌ها با تعرفه‌ای انجام می‌شوند که هم برای کارفرما و هم برای فریلنسرهای حرفه‌ای مقرون به صرفه باشد. چرا که پروژه‌های جدی و حرفه‌ای برای انجام شدن نیاز به صرف هزینه دارند.

سیستم براورد هزینه
چگونه هزینه مناسبی برای پروژه خود پیشنهاد دهم؟ پرسشی که بسیاری از کارفرماها با آن درگیرند. در بیشتر موارد تخمین هزینه مناسب برای انجام یک پروژه برای شرکت‌ها کار دشواری است. سیستم براورد هزینه اینفوگرامر با تخمین بازه‌ای از قیمت‌ها برای هر پروژه، کار را برای کارفرماها آسان می‌سازد.

امکان همکاری پیوسته با یک فریلنسر
اگر علاقمند هستند یک فریلنسر خاص پروژه‌های شما را انجام دهد، می‌توانید همواره در هر پروژه از او برای انجام کار دعوت کنید. بدین ترتیب یک نیروی فریلنسری ماهر را همواره در کنار خود خواهید داشت.

منتظر نظرات شما هستیم :)