بلاگ

مهدی نیکخو
16 مرداد, 1398
آموزش-تعاریف-دسته‌بندی نشده بدون دیدگاه

برون سپاری کارها تا چه حد در پیشرفت مجموعه تاثیر دارد؟

برون سپاری کارها تا چه حد در پیشرفت مجموعه تاثیر دارد؟

یکی از دغدغه‌هایی که کارفرماها با آن رو به رو هستند این است که آیا برای انجام فعالیتی درون مجموعه باید تیم سازی کنیم؟ یا به برون سپاری پروژه ها رو بیاوریم؟

شاید هم‌اکنون که در این صفحه هستید نیز این سوال برایتان تداعی شده باشد! در تلاشیم که در این پست توضیح بدهیم برون سپاری چه مزایا و معایبی دارد.

خیلی کارفرماها  تصمیم به تیم سازی داخلی می‌کنند و متاسفانه مرتکب اشتباهات زیادی می‌شوند که باعث می‌شود در آخر به مدت زمانی که برای انجام کار مشخص کرده بودند نرسند. به عنوان مثال پروژه‌ای که قرار بود یک ماهه تمام شود پروژه‌ای سه ماهه می‌شود، پروژه سه ماهه تبدیل به پروژه یک ساله می‌شود و غیره. بزرگ ترین مسئله در این میان بحث مالی است. به بعضی از نکات و هزینه های آن در تیم سازی دقت کنید:

  1. پیدا کردن نیرو های متخصص بسیار سخت و پر هزینه است
  2. هماهنگی اعضای تیم با یک دیگر پروسه ای زمان بر است
  3. هزینه های سربار ماهانه (انرژی، چای، قهوه و ….)
  4. هزینه امکانات (فراهم کردن محیط کاری)
  5. هزینه بیمه و حقوق ثابت هم در نظر بگیرید

بدین ترتیب می‌بینیم که استخدام و راه اندازی تیم درون مجموعه بسیار هزینه بر است.

 

با این حساب اگر برون سپاری کنیم چه مزایایی دارد؟

  1. مسئولیت تاخیر پروژه به عهده پیمان کار است.
  2. زمان تحویل پروژه مشخص است.
  3. هزینه های اجرایی و نظارت کاهش پیدا میکند.
  4. رشد پروژه به صورت چابک و سریع اتفاق خواهد افتاد.

 

برچه اساسی برون سپاری کنیم؟

اگر شخصا کسی را برای برون سپاری پروژه‌هایتان نمی‌شناسید، پیشنهاد ما به شما استفاده از پلتفرم‌های فریلنسری است. در استفاده از پلتفرم‌های فریلنسری نکات زیر را رعایت کنید:

۱- قبل از این که پروژه خود را به فریلنسری بسپارید حتما به پروفایلش سر بزنید، نمونه کارهایش را بررسی کنید و نظرات افرادی که با فریلنسر همکاری کرده‌اند را بخوانید تا ببینید چقدر از کار او رضایت داشته‌اند.

۲- هر قدر هم نظرات درباره یک فریلنسر مثبت بود، باز هم بررسی کنید که آیا سلیقه فریلنسر و سبک کار او به سبک و سیاق شما شباهت دارد یا نه. این امر را به راحتی می‌توان  از رزومه فریلنسر و نمونه کارهای او دریافت کرد.

man using MacBook while sitting on bench

برون سپاری چه مسائلی دارد؟

با وجود آن‌که استخدام یک فریلنسر حرفه‌ای برای شرکت شما مزایای بسیاری دارد، ممکن است در این میان به مشکلاتی نیز بربخورید. چرا که فریلنسر شخصی است که خارج از مجموعه شماست و بدون داشتن دیدگاه به سلیقه و ذهنیت شما مشغول به کار می‌شود. راهکارهای زیر به شما کمک می‌کنند تا هنگام استفاده از پلتفرم‌های فریلنسینگ تجربه بهتری داشته باشید:

۱- برای جست‌وجوی فریلنسرها و انتخاب آن‌ها از فیلترهایی که پلتفرم به شما ارائه می‌دهد استفاده کنید. به عنوان مثال اگر به دنبال شخصی هستید که هم در طراحی گرافیکی تخصص داشته باشد و هم در تولید محتوای متنی، هردو این مهارت‌ها را همزمان جست‌وجو کنید. این کار انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌سازد.

۲- تا حد امکان فریلنسر را در جریان کارهای شرکتتان قرار دهید. برای او از جزئیات پروژه بگویید و هدف از انجام آن را شرح دهید. با صرف کمی وقت هنگام صحبت با فریلنسر این امکان را به او می‌دهید که با سلیقه شما و هدف شرکت آشنا شود و خود را عضوی از تیم شما بداند. بدین ترتیب تعهد او نسبت به انجام کار و همچنین کیفیت نهایی پروژه بیشتر خواهد بود.

۳- در برخورد با فریلنسر احترام را فراموش نکنید. با او با همانقدر با احترام برخورد کنید که با همکاران استخدامی در شرکت خودتان برخورد می‌کنید.

۴- پس از آن که فریلنسر فایل نهایی پروژه را ارسال کرد، از افراد مختلف مجموعه‌تان در رابطه با کار او بازخورد بگیرید. بازخورد نهایی را نیز به فریلنسر اطلاع دهید.

 

منتظر نظرات شما هستیم :)