حل اختلاف

 

  • تا زمانی که هم کارفرما و هم فریلنسر، سفارش را تایید نکرده اند، هم کارفرما و هم فریلنسر می‌توانند به صورت یک‌طرفه اقدام به لغو سفارش کنند. ولی اگر بعد از آغاز پروژه و نیاز به ارائه یا دریافت اطلاعات ضروری و لغو یک طرفه از سوی فریلنسر، امتیاز منفی برای وی به دنبال خواهد داشت. در صورت عدم پاسخگویی کارفرما بعد از تایید فریلنسر، فریلنسر باید درخواست حل اختلاف دهد.
  • در صورت بروز اختلاف بین کارفرما و فریلنسر و ارجاع موضوع به کارشناس اینفوگرامر برای حل اختلاف، تیم حل اختلاف اینفوگرامر پس از بررسی سفارش و پیام‌ها و قرارها و نظرات کارفرما و فریلنسر، تصمیم نهایی را در خصوص پروژه اتخاذ می‌کند. کارفرما و فریلنسر با عضویت و فعالیت در سایت، متعهد شده و موافقت می‌کنند که نظر نهایی تیم حل اختلاف را پذیرفته و به آن احترام بگذارند.
  • اگر سفارشی به طور کامل و مطابق با اطلاعاتی که به طور شفاف در توضیحات آن آمده است به کارفرما تحویل شده باشد ولی کارفرما از پذیرفتن سفارش امتناع کند، فریلنسر می‌تواند مورد را جهت بررسی و تعیین تکلیف به بخش حل اختلاف سایت ارجاع دهد؛ در این صورت تصمیم نهایی درخصوص پذیرفتن یا نپذیرفتن این سفارش بر عهده بخش حل اختلاف اینفوگرامر است.
  • در صورت تأخیر در تحویل سفارش (نسبت به زمانی که در زمان ثبت سفارش مشخص می‌شود)، حق برای کارفرما جهت لغو سفارش محفوظ خواهد بود؛ حتی اگر فریلنسر تا آن زمان بخشی از کار را پیش برده باشد و یا پس از موعد آن را تکمیل نیز کرده ‌باشد.

تبصره: اگر انجام تغییرات درخواستی کارفرما و یا عدم ارائه به‌موقع اطلاعات موردنیاز برای انجام سفارش از سوی کارفرما دلیل بر گذشتن موعد تحویل سفارش باشد، این بند نافذ نخواهد بود.

  • اگر سفارش به گونه ای که قرار بوده، تحویل نگردد، ولی تا موعد تحویل سفارش، زمانی باقی مانده باشد و فریلنسر مدعی باشد که می تواند سفارش را در این زمان اصلاح کرده و تحویل دهد، فرصت اصلاح سفارش به فریلنسر داده می شود.
  • اگر ماهیت سفارش به گونه‌ای بوده باشد که تحویل کار به صورت بخش‌های جداگانه باشد (مثلا سفارش تولید 30 محتوا که هر محتوا پس از تکمیل به مشتری تحویل می‌شود)، در صورتی که سفارش از همان ابتدا لغو نگردد و به طور مثال سفارش پس از انجام و تحویل نیمی از کار لغو گردد، مبلغ قابل استرداد با توجه به درصدی از کار که انجام و تحویل شده باشد محاسبه می‌شود.
  • در صورتی که سفارش تکمیل گردد مبلغ آن به فریلنسر منتقل می‌شود، بنابراین امکان پیگیری اعتراض پس از تکمیل سفارش وجود ندارد. لذا نیاز است کارفرما قبل از تکمیل سفارش به طور کامل موارد تکمیلی را بررسی کرده و در صورت نیاز درخواست اصلاح برای آن سفارش ثبت کند. بدیهی است، سفارش‌هایی که تا سه روز پس از تحویل، درخواست اصلاح نگیرند و به صورت خودکار تکمیل شوند نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.
  • در صورتی که اطلاعات تماس و یا اطلاعات حساب بانکی بین خریدار و فروشنده مبادله شده باشد، امکان حل اختلاف از سفارش سلب می شود و در صورت عدم حل اختلاف به صورت دوستانه بین خریدار و فروشنده، کارشناس حل اختلاف تصمیم نهایی را به اقتضای شرایط، هم برای تعیین تکلیف سفارش و هم برای تخطی از قوانین سایت اتخاذ خواهد نمود.  
  • رعایت ادب و احترام متقابل در کلیه‌ی ارتباطات در سایت الزامی است و در صورت عدم رعایت این موضوع در یک سفارش، سفارش به نفع طرف مقابل قابل تکمیل یا لغو خواهد بود. اگر این موضوع از هر دو طرف دیده شود، تفاوتی ندارد که شروع کننده، کدام طرف سفارش بوده است و تصمیم‌گیری نهایی برعهده‌ی کارشناس حل اختلاف خواهد بود. مصادیق مشخص نقض این بند، توهین به طرف مقابل با زیر سوال بردن نیت، معلومات و…، استفاده از الفاظ رکیک و نامناسب و مواردی از این دست هستند.
  • رفتار احساساتی غیرحرفه‌ای فریلنسر و عدم توانمندی وی در مدیریت حرفه‌ای پیش‌برد سفارش و ارتباط با کارفرما، مستقل از کار انجام شده، حق لغو سفارش را در اختیار کارشناس حل اختلاف قرار می‌دهد.
  • درخواست های حل اختلاف در ساعات اداری قابل بررسی و پیگیری هستند.