بلاگ

شیرین شاطرزاده
23 تیر, 1398
اینفوگرافیک-تولید محتوای دیداری بدون دیدگاه

همه چیز درباره رزومه اینفوگرافیک

همه چیز درباره رزومه اینفوگرافیک

داشتن رزومه مناسب از مهم‌ترین عواملی است که به شما در مصاحبه‌های شغلی و جذب سرمایه کمک می‌کند. رزومه‌ای که ظاهر چشم‌نوازی داشته باشد حتی می‌تواند برای کارفرما و سرمایه‌گذار جذاب‌تر نیز باشد. در اینجاست که جادوی اینفوگرافیک‌ها به کار می‌آید. رزومه اینفوگرافیک این روزها بسیار پرطرفدار است. چرا که ذهن انسان به اطلاعاتی که به صورت تصویری بیان می‌شوند (محتوای دیداری) واکنش بسیار بهتر و سریع‌تری نشان می‌دهد.

 

رزومه اینفوگرافیک چیست؟

اینفوگرافیک مجموعه‌ای از داده‌ها را در قالب متن یا عدد به عنوان ورودی در نظر می‌گیرد. سپس آن‌ها را به ترکیبی منظم از تصاویر و متن تبدیل می‌کند. بدین صورت به خواننده اجازه می‌دهد که داده‌های مهم‌تر را با سرعت بالا دریافت کنند. یک رزومه اینفوگرافیکی نیز مهم‌ترین اطلاعات درباره شخص شما یا کسب‌وکارتان را در اختیار مصاحبه‌کننده قرار می‌دهد. با این حال رزومه اینفوگرافیک برای اثربخش بودن باید طراحی مناسبی داشته باشد.

Business, job interview concept. Free Photo

 

مزیت‌های استفاده از رزومه اینفوگرافیک

 

۱- منحصر به فرد بودن

به یاد داشته باشید که مصاحبه‌گر شما در یک مصاحبه کاری، پیش از شما ده‌ها یا شاید صدها مورد رزومه را مطالعه کرده و پس از شما نیز همچنان به مصاحبه ادامه خواهد داد. رزومه اینفوگرافیکی به شما کمک می‌کند تا میان انبوه مواردی که برای مصاحبه می‌آیند تاثیرگذار و به یاد ماندنی به نظر بیایید.

 

۲- نشان دادن استعداد و خلاقیت

تقریبا تمام کارفرماها و سرمایه‌گذاران به دنبال افرادی هستند که خلاق باشند. داشتن رزومه اینفوگرافیک راهی برای نشان دادن خلاقیت و استعداد شماست. چنین رزومه‌ای علاوه بر این دو مورد می‌تواند سایر توانایی‌های شما را نیز در یک نگاه به خواننده نشان دهد. از جمله مهارت‌های شما در بازاریابی، نگارش و …

 

۳- نمایش داستان به صورت تصویری

رزومه اینفوگرافیک تنها استعدادهای شما را به نمایش نمی‌گذارد. بلکه فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا داستان خود و کسب‌وکارتان را در قالبی جدید شرح دهید. تجربه کاری، دلیل علاقه‌مندی به شغل مورد نظر، افتخاراتی که کسب کرده‌اید و … همگی از مواردی هستند که می‌توانید در رزومه خود به سادگی نمایش دهید.

 

۴- کمک به بازاریابی آنلاین

شما می‌توانید رزومه اینفوگرافیکی خود را به راحتی در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. صفحات وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین از مناسب‌ترین بسترها برای انجام این کار هستند.

 

چه زمانی نباید از رزومه اینفوگرافیک استفاده کنید؟

استفاده از رزومه‌های سنتی سال‌های سال برای استخدام افراد و سرمایه‌گذاری معمول بوده است. بسیاری از مدیران سنتی و محافظه‌کار با قالب رزومه‌های سنتی راحت‌تر هستند. پس قبل از ارائه رزومه اینفوگرافیک خود، اطمینان حاصل کنید که مصاحبه‌کننده شخصی محافظه‌کار نیست. چرا که در این صورت رزومه شما به نظر او ناکارآمد خواهد آمد.

رزومه اینفوگرافیک که طراحی حرفه‌ای نداشته باشد نیز می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند. طراحی چنین رزومه‌ای آسان نیست و اگر مایل به داشتن رزومه در قالب اینفوگرافیک هستید بهتر است این کار را به طراحان حرفه‌ای اینفوگرافیک بسپارید.

همچنین اگر به صورت آنلاین مایلید فرم استخدام پر کنید، ممکن است این نوع رزومه به کار شما نیاید. چرا که برخی شرکت‌ها در فرم استخدام آنلاین خود تنها یک قالب خاص را برای رزومه در نظر می‌گیرند.

در نهایت به یاد داشته باشید که در کنار رزومه اینفوگرافیک خود باید نسخه اصلی و سنتی رزومه را برای موقعیت‌های خاص داشته باشید. رزومه‌ای که در قالب محتوای دیداری طراحی می‌شود ابزار نوینی است که به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند.

 

چگونه یک رزومه اینفوگرافیک خوب داشته باشیم؟

 

رزومه تلفیقی داشته باشید

خوب است که قسمتی از رزومه خود را به صورت اینفوگرافیک در آورده و قسمتی را به صورت سنتی و متنی نشان دهید. به عنوان مثال می‌توانید اطلاعات شخصی را در ابتدای رزومه تبدیل به اینفوگرافیک کنید. در عوض بخش دوم آن را که به سوابق کاری شما می‌پردازد در قالب متن باقی بگذارید.

 

رزومه‌ای ساده و متقاعدکننده داشته باشید

تا جایی که می‌توانید در طراحی رزومه از متن کمتر استفاده کنید. در عین حال طراحی‌ای که به کار می‌برید باید ساده و گویا باشد. این نیز دلیل دیگری است که طراحی رزومه خود را به طراحی ماهر بسپارید.

 

انواع رزومه اینفوگرافیک

قالب‌های رزومه‌های اینفوگرافیکی یکسان نیستند. از انواع نمایش‌های اینفوگرافیکی می‌توان برای نمایش رزومه استفاده کرد.

 

تایملاین

این نوع اینفوگرافیک دستاوردهای کلیدی، سوابق شغلی و نقاط قوت و مهارت‌هایی که به دست آورده‌اید را در قالب یک تایملاین براساس تاریخ نمایش می‌دهد.

 

 نقل قول‌ها

می‌توانید تستیمونیال‌های کارفرماهای سابق، کاربران کسب‌وکار خود، همکاران و سایر نظرات مثبت را در قالب اینفوگرافیک در بیاورید.

 

عکس‌ها

وجود یک عکس مناسب در رزومه شما نکته مثبت بسیار مهمی است. پس سعی کنید یک عکس مناسب از خود را در رزومه به کار ببرید.

 

آمار

بهتر است توانایی‌های خود را در قالب آمار و ارقام نمایش دهیم. این آمار می‌تواند شامل مواردی از جمله تعداد سال‌های تجربه شما، تعداد پروژه‌های موفق، تعداد کاربران راضی و … باشد.

 

عنوان‌ها

از عنوان‌ّهایی با فونت مناسب و چشمگیر برای معرفی شخصیت حرفه‌ای و شخصی خود بهره ببرید.

 

لوگوها

اگر پیش از این موفق به همکاری با شرکت‌های بزرگ شده‌اید حتما لوگوی آن‌ها را در رزومه اینفوگرافیک خود قرار دهید. این لوگوها توجه کارفرما و سرمایه‌گذار را جلب خواهد کرد و شانس شما برای موفقیت در مصاحبه بیشتر خواهد شد. همچنین به معرفی رسانه‌هایی بپردازید که شما را پوشش داده‌اند، سازمان‌هایی که از شما تقدیر کرده‌اند و …

 

منبع

منتظر نظرات شما هستیم :)