راهنمای کامل کارفرما

پروژه خود را تعریف کنید.
پس از ورود به سایت به عنوان کارفرما، از منوی «پروژه‌ها» در بالای صفحه، زیر منوی «ارسال پروژه» را کلیک کنید.

 

پس از آن،پکیج‌های ثبت پروژه برای شما نشان داده می‌شود. پکیج‌های غیر رایگان به صورت ماهانه هستند که در تعداد پروژه‌های قابل ثبت و قیمت، تفاوت دارند.

پس از انتخاب گزینه‌ی مرحله‌ی بعد، وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌بایست مشخصات پروژه را وارد کنید.

موضوع پروژه مشخص می‌کند شما خواهان انجام کدام نوع از پروژه‌هایی هستید که بستر اینفوگرامر می‌تواند برای انجام به فریلنسرها بسپارد.

عنوان پروژه نشان‌دهنده محتوای کلی پروژه شما است و اولین چیزی است که فریلنسرها در جستجوی پروژه میبینند. انتخاب یک عنوان خوب، در جذب فریلنسرها کمک شایانی می‌کند.

برای گرفتن نتیجه بهتر، گمراه نشدن طراح و صرفه‌جویی در وقت و هزینه، پیشنهاد می‌کنیم شرح پروژه حتما شامل موارد زیر باشد:

  • هدف: هدف شما از سفارش این پروژه، می‌تواند راهنمای خوبی برای انجام کار توسط فریلنسر باشد تا خواسته شما را پوشش دهد.
  • مخاطب: مشخص‌کردن قشر مخاطبانی که از خروجی نهایی پروژه شما استفاده می‌کنند نقش بسیار مهمی در انجام پروژه و جذب آن قشر خاص دارد. به طور مثال مخاطب شما می‌تواند کودکان زیر 10 سال و یا مدیران یک شرکت هولدینگ باشند.
  •  بستر انتشار: شبکه‌های اجتماعی، چاپ و نمایش در نمایشگاه‌ها، تبلیغات خیابانی، وبسایت‌ها، رسانه‌های تصویری و … نمونه‌هایی از بسترهای انتشار هستند که از موارد مهم برای توضیح یک پروژه به شمار می‌آیند.
  •  سایز (در مواقع لزوم): سایز پروژه بیشتر در امور طراحی، چاپی و ویدیویی از مواردی است که حتما باید توسط کارفرما مشخص شود.
  •  سلیقه و توقع از نتیجه نهایی پروژه: کارفرما باید هر موردی را که در ذهن دارد و باید توسط کارفرما در نظر گرفته‌شود را بنویسد. زیر فریلنسرها باید از نوع سلیقه و توقعات کارفرما از ابتدا مطلع باشند تا پروژه هم به موقع به دست کارفرما برسد و هم صرفه‌جویی در وقت فریلنسر شود.
  • مدت معین: اگر پروژه را تا تاریخ خاصی می‌خواهید، آن را حتما ذکر کنید تا فریلسنرها بتوانند قبل از ارسال پیشنهاد زمان خود را بسنجند و پروژه را به موقع تحویل دهند.

تمامی فایل‌های مورد نیاز فریلسنر باید در پیوست‌ها آپلود شوند. بهتر است از فرستادن فایل‌های حجیم خودداری کنید.
مهارت‌های مورد نیاز برای انجام پروژه به پیدا کردن فریلنسر مورد نظر کمک می‌کند و نوع پروژه‌ی شما رو بهتر مشخص می‌کند. چرا که پروژه شما به فریلنسرهایی نشان داده‌می‌شود که مهارت لازم برای انجام آن را داشته‌باشند.
انتخاب بودجه از مواردی‌ست که باید در مورد آن خوب فکر کنید. بودجه هم می‌تواند تعیین‌کننده کیفیت نهایی خروجی پروژه شما باشد و هم می تواند در جذب فریلنسر تاثیرگذار باشد.

و نهایتا اگر مکان پروژه برای شما اهمیت دارد در قسمت مکان پروژه، استان خود را انتخاب کنید.

 

 

چگونه می‌توانم وارد فضای کاری پروژه شوم؟

در صفحه اصلی وبسایت، از منوی «پروژه‌ها» گزینه تمامی پروژه‌ها را کلیک کرده و سپس پروژه مورد نظر خود بیابید. اگر پروژه را به قسمت آرشیو انتقال نداده‌باشید، با زدن بر روی گزینه «فضای کاری» می‌توانید وارد فضای کاری پروژه شوید.

 

چگونه می‌توانم به یک اینفوگرامر خاص پیشنهاد پروژه دهم؟
در حالی که با پروفایل خود در سایت لاگین هستید، گزینه «فریلنسرها» را از منوی سایت انتخاب کنید. در صفحه‌ی باز شده لیست تمامی فریلنسرها را مشاهده می‌کنید. در صورتی که به دنبال فریلنسرهایی با ویژگی‌های خاص هستید، از گزینه‌هایی که در ابتدای صفحه برای فیلتر کردن فریلنسرها گذاشته‌شده استفاده کنید.
اگر می‌خواهید یک فریلنسر خاص را به همکاری دعوت کنید، در هر کجای سایت که هستید، نام ایشان (و یا قسمتی از نام) را در محل گزینه جستجو در بالای صفحه، کنار لوگوی سایت، وارد کنید.
پس از یافتن فریلنسر مورد نظر، روی پروفایل او کلیک کرده و گزینه دعوت به همکاری را انتخاب کنید.

 

چگونه پروژه‌ی خود را نگه دارم تا بعدا راه‌اندازی کنم؟

برای این کار، از منوی «پروژه‌ها» گزینه تمامی پروژه‌ها را انتخاب کنید. پروژه مورد نظر را بیابید و دکمه «آرشیو» را انتخاب کنید.

در این حالت پروژه شما بایگانی شده و در سایت نمایش داده نمی‌شود.

برای خروج از حالت آرشیو نیز، از منوی پروژه‌ها، تمامی پروژه‌ها را انتخاب کنید. پروژه خود رابیابید و گزینه «تجدید» را انتخاب کنید.

 

چگونه فریلنسرهای بیشتری به پروژه خود جذب کنم؟
چند مورد در این موضوع تاثیرگذار هستند. در ابتدا عنوان پروژه اهمیت زیادی دارد. عنوان پروژه باید واضح و حتی‌الامکان دربرگیرنده نوع پروژه باشد. مورد دوم قیمت پیشنهادی است که بهتر است از حداقل قیمت عرف آن پروژه کمتر نباشد.
مورد اثر گذار دیگر شرح پروژه می‌باشد. شرح پروژه باید کامل و دارای تمام جزئیات مورد نیاز برای جهت انجام آن باشد تا کمترین سوال برای فریلنسر پیش بیاید.

 

چگونه برای فریلنسر پیام ارسال کنم؟
برای ارسال پیام به فریلنسر ابتدا باید وارد فضای کاری پروژه خود شوید. در پایین صفحه می‌توانید پیامتان را ارسال کنید. پیام‌های ارسالی و دریافتی در همین صفحه نمایش داده می‌شوند.

 

در پایین صفحه می‌توانید پیامتان را ارسال کنید. پیام‌های ارسالی و دریافتی در همین صفحه نمایش داده می‌شوند.

 

 

چگونه به فریلنسر امتیاز دهید؟
پس از آنکه فریلنسر پروژه شما را به انجام رسانید، شما باید وارد فضای کاری پروژه شده و گزینه پایان را انتخاب کنید.

 

در این صفحه شما می‌توانید به فریلنسر امتیاز داده و ارزیابی خود را از ایشان وارد کنید. امتیاز و ارزیابی شما در رزومه فریلنسر در سایت، تاثیرگذار است.

 

سیستم برآورد هزینه چیست و چگونه از آن استفاده کنم؟

نحوه کار با سیستم برآورد هزینه را در ویدیوی زیر ببینید.