بلاگ

شیرین شاطرزاده
2 مرداد, 1398
آموزش بدون دیدگاه

ده ترند طراحی گرافیکی برتر در سال 2019

ده ترند طراحی گرافیکی برتر در سال 2019

به عنوان طراح گرافیکی بسیار مهم است که از ترند طراحی گرافیکی سال باخبر باشید. در اینجا به ترندهایی می‌پردازیم که دنیای طراحی گرافیکی را در سال ۲۰۱۹ تسخیر کرده‌اند. 

 

۱- طراحی و تایپوگرافی سه ‌بعدی

ذهن ما مفاهیم سه بعدی را بسیار بهتر از دوبعدی درک می‌کند. طراحی‌های سه‌ بعدی واقع‌گرایانه‌تر هستند و بهتر در یاد می‌مانند. گسترش جلوه‌های ویژه سه بعدی و افزایش استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در صنعت، اهمیت سه بعدی را بیشتر نشان می‌دهد. پس بی‌دلیل نیست که طراحی‌های سه بعدی ترند طراحی گرافیکی امسال محسوب شوند.

تایپوگرافی سه بعدی تاثیر عمیقی دارد و می‌تواند راهی فوق‌العاده برای نمایش دادن مطلب باشد. تایپ سه بعدی الزاما برای خوانده شدن به کار نمی‌رود بلکه تکنیکی در طراحی است که مخاطب را جذب می‌کند و ارزش امتحان کردن را دارد.

 

A creative and fun metallic poster

Colorful 3D city landscape

۲- طراحی غیرقرینه

بعضی طراحان تمایل شدیدی به حفظ قرینگی در تمام کارهایشان دارند. در حالی که غیرقرینگی در طراحی می‌تواند بسیار چشمگیرتر ظاهر شود. غیرقرینگی به معنای نامتعادل بودن طراحی نیست! این ترند طراحی گرافیکی تنها طراحی را از قالب معمول آینه بودن دو سمت طراحی خارج می‌کند. طراحی غیرقرینه اگر به درستی انجام شود می‌تواند بسیار جذاب و چشمگیر باشد.

The wisdom of nature gallery display design

Furniture asymmetrical design

 

۳- آرت دکو

آرت دکو جنبشی در هنرهای تجسمی و معماری است. تولد این سبک به سال‌های ۱۹۲۰ در غرب اروپا برمی‌گردد. در دهه ۱۹۳۰، آرت دکو به سبکی بسیار محبوب در کشورهای اروپایی و ایالات متحده تبدیل شد. ویژگی بارز آرت دکو، استفاده از اشکال هندسی و رنگ‌های روشن است. استفاده از آرت دکو با مرور زمان به دلیل هزینه بسیار بالای آن کاهش یافت. اما این سبک دوره به یک ترند طراحی گرافیکی در قرن ۲۱ تبدیل شده است.

Collective Humanity package logo

Minimal Lettermark logo and Line Graphic Illustration for Juicebox

۴-(Mid-century Modern (MCM

MCM جنبشی در طراحی داخلی، طراحی گرافیکی، معماری و توسعه شهری است. این جنبش در آمریکا از سال ۱۹۳۳ شروع شد و تا سال ۱۹۶۵ توسعه یافت. MCM امروزه در بین متخصصان طراحی حرکتی بسیار درخشان در حوزه طراحی به شمار می‌رود. وجود اشکال طبیعی، تزیینات مینیمال و خطوط منحنی از جمله ویژگی‌های این سبک هستند.

Retro-futuristic boxing poster

Mid-Century modern graphic design logo

۵- رنگ‌های مکمل (duotone) و گرادینت

طراحی duotone به طراحی‌هایی گفته می‌شود که دو رنگ مکمل در آن‌ّها به‌کار می‌رود. سن این تکنیک به اندازه سن دوربین‌های عکاسی است. Duotone  این روزها در طراحی گرافیکی و طراحی صفحات وب به سبکی پرطرفدار تبدیل شده است. گرادینت نیز به معنی محو شدن تدریجی رنگ‌هاست. در این تکنیک مرز مشخصی بین رنگ‌ها وجود ندارد. گرادینت نخستین بار در اواخر قرن بیستم مطرح شد. سپس برای مدتی محبوبیت خود را از دست داد اما از سال ۲۰۱۷ مجددا به یک ترند طراحی گرافیکی محبوب میان طراحان تبدیل شد.

Explore. Sonhe. Descubra. poster design

Printing Apparel Company website design

۶- رنگ‌های گرم

این ترند در نقطه مقابل مورد قبلی قرار دارد. در سال ۲۰۱۸ ترندهای طراحی بیشتر بر استفاده از رنگ‌های سرد، براق و نئونی تاکید داشت. با این حال ترندهای امسال به سوی تصاویر گرم‌تر می‌روند. استفاده از این طیف رنگ، ترند‌های دهه ۱۹۸۰ میلادی را القا می‌کند. زمانی که تصاویر دیجیتالی سرشار از رنگ فضای اینترنت را اشباع نکرده بودند.

Moody fashion shoot

Lil Yachty mixtape cover

۷- خطوط ظریف و روشن

استفاده از خط‌های واضح و پررنگ سال‌های زیادی در طراحی پرطرفدار بودند. ترندهای امسال اما به سمت خطوط ظریف‌تر می‌روند. این ترند بیشتر تمی زنانه و لطیف دارد. خطوط ظریف به‌خصوص در طراحی بسته‌بندی بسیار پرطرفدار هستند. طراحی بسته‌بندی بستری است که طرح‌های پیچیده خود را به خوبی روی بافت کاغذ نشان می‌دهند.

Clinical looking illustration of Dandelion plant

Sophisticated chocolate bar packaging

۸- فونت Serifs

هرچه طراحی‌ها بیشتر به سمت طرح‌های ملایم و منحنی می‌روند، فونت‌های استفاده‌شده در آن‌ها واضح‌تر و به عبارتی چاق و چله‌تر می‌شوند! سری فونت‌های serifs در این میان بسیار پرطرفدار شده‌اند. این فونت‌ها روی رنگ‌های ملایم و خطوط ظریفه به خوبی به چشم می‌آیند. در این دسته فونت‌ّها، در انتهای حروف یک انحنای کوچک اضافه می‌شود.

D. McQuillan Construction and Fine Homes logo

۹- ترکیب باز

سال‌هاست که عادت کرده‌ایم عناصر یک تصویر گرافیکی را در داخل قاب و چارچوب‌های مشخص ببینیم. اما به تازگی طراحان به ترکیب‌های باز در طراحی روی آورده‌اند. در این ترند طراحی عناصر طراحی‌شده محدود به یک قاب نیستند و به نظر می‌رسد که بخشی از تصویر در خارج از چارچوب نیز ادامه دارد. در این ترند طراحی گرافیکی از زمینه‌های سفید و روشن استفاده می‌شود. اجزای به‌کار رفته به سستی به یکدیگر متصل‌اند و حس شناوری را القا می‌کنند. یکدستی در این طراحی وجود ندارد و به نظر می‌رسد اشیا به طور تصادفی کنار هم قرار گرفته‌اند.

3D poster design

Rise up statue design

۱۰- طراحی ایزومتریک

برخلاف ترکیب‌های باز، این ترند طراحی فضای تصویر را به تعداد زیادی چارچوب کوچک تقسیم می‌کند. استفاده از این تکنیک در واقع تصویر کردن یک تصویر سه بعدی در فضای دو بعدی است. نتیجه کار طرحی خواهد بود که عمق آن بیشتر از تصاویر دو بعدی معمول به نظر خواهد رسید. این نوع طراحی به خصوص برای طراحی آیکون‌ها بسیار پرطرفدار است. آیکون‌های ایزومتریک از آیکون‌های تخت و دو بعدی بسیار جذاب‌تر خواهند بود.

City illustration

Isometric data design

 

منبع

منتظر نظرات شما هستیم :)